Wednesday, March 28, 2007

ebay 經驗

最近幫衣櫃減肥, 所以出清很多比較少在穿的衣服到EBAY上賣. (PHOTODOG碎碎唸: 那是因為你在台灣買太多了, 需要更多空間放新買的衣服吧?) 在EBAY上賣東西還真是不簡單, 第一你要會拍照: 因為如果照片不好看, 根本不會有人要去你的LISTING瀏覽, 我常常看到一些人照片完全失焦, 我都不知道到底她要賣的是裙子還是一塊布... 第二是要會描述你的物品: 而這點我有PHOTODOG妙筆生花, 所以我是所向無敵.

通常我都選在日光充足的上午, 來替我的衣服們拍照. 我發現用閃光燈的效果不好, 所以通常都寧願不打閃光, 而是靠事後用PHOTOSHOP修改. 因為有PENTAX K10D的加持, 照片的效果都很好, 再加上PHOTODOG的文筆, 哇! 連我自己看了都想買呢!

所以我百發99中, 大部分的東西都賣光了, 其中好幾樣大家還搶著要呢, 這時候不禁對自己的眼光得意起來. 下面是昨天晚上收到的一封EMAIL:

Hi, I wanted to let you know that I received the skirt and it is hauntingly beautiful. So elegant and yet so sweetly feminine - like a wispy cloud whose image ingers. And it fits- I am so petite I have to alter almost everything. What a joy to step into your skirt and feel like dancing. Thank-you kindly, A-xxx.

你看, 我的客戶說她穿了我的裙, 好像快樂的要跳舞了呢, 還寫信來道謝, 這也讓我高興極了! (因為裙子賣出了好高的價錢呢! 呵呵.)

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. I want commission. How about 50%? How come your closet is still full? If you clean out your wardrobe more thoroughly, perhaps we can finally remodel the kitchen?

    ReplyDelete
  3. Actually I am your student since you taught me how to buy stuff on ebay. It is interesting to look for something you like on ebay. I had some good experiences.

    ReplyDelete
  4. 可是有時候會遇到一些白目的BUYER要求退貨或是居然質疑你東西是假的那種 那時候就很令人煩惱了 天底下什麼人都有呢

    ReplyDelete